wtorek, 14 października 2014

Moje ulubione cytaty RA postaci.

Dziś, nawiązując do komentarzy do tego posta, chciałabym przedstawić zdania wypowiedziane przez postacie grane przez Richarda Armitage’a, które utkwiły w mojej pamięci, oraz chciałabym dowiedzieć się jakie są Wasze ulubione cytaty RApostaci.
Moją listę zacznę od słów Sir Guy’a.





O moich ulubionych jego słowach wspomniałam tutaj, ale pozwolę sobie dorzucić jeszcze jedno, wypowiedziane przez sir Guy’a z trzeciego sezonu serialu BBC „Robin Hood" (Ep.11), a mianowicie: Where do you want me to sleep? czyli: Gdzie mam spać?
Kolejnym na mojej liście jest John Standring.

I jego słowa skierowane do Carol: Never think you can't tell me things… (Zawsze mów mi o wszystkim…) i oczywiście jego: Shall we… go upstairs? (Możemy ... iść na górę?)
Następnym jest Harry Kennedy.









I jego słowa wypowiedziane do Geraldine: ... you would consider marrying me? (...rozważałabyś poślubianie mnie?), oraz: ...finally I've decided that I must follow my heart. ( ... w końcu zdecydowałem, że muszę pójść za głosem mego serca), i: I loved you the second I laid eyes on you. (Zakochałem się w tobie od pierwszej chwil kiedy cię zobaczyłem).

Następny na mojej liście jest Thorin Dębowa Tarcza.








I jego słowa skierowane do Bilba: So, this is the hobbit…(Więc, to jest hobbit...). Jak również słowa wypowiedziane do Balina: Loyalty, honor, a willing heart …I can ask no more than that. ( Lojalność, honor i chętne serce... nie mogę prosić o więcej). I jego okrzyk, od którego długo nie mogłam się uwolnić: Cut the ropes! ( Ciąć liny!).

Kolejnym jest Lucas North.





W tym przypadku w mojej głowie tkwią słowa wypowiedziane przez Lucasa do Maya’i (Spooks9Ep.3): Close your eyes. You'll remember. Close your eyes. (Zamknij oczy. Będziesz pamiętać. Zamknij oczy). I jedno zdanie, które powiedział do Ros Myers, gdy ta zdziwiła się, że Lucas wie z czego robione są jej perfumy (Spooks 8Ep.8): I'm a polymath. (Jestem człowiekiem renesansu).

Na mojej liście nie może zabraknąć Johna Portera.


No cóż, tu za każdym razem przypomina mi się wypowiedziane przez niego: A vagina. (czego chyba nie muszę tłumaczyć ;-)). Ale również to co obiecał swojej córce: I'm not going anywhere. Promise. (Nigdzie nie jadę. Obiecuję).

Następnym jest John Mulligan.





Tu pierwsze co mi się nasuwa na myśl, to jego zdanie skierowane do Ellie: You stupid woman. (Ty niemądra kobieto). I drugie, również wypowiedziane do niej gdy odwiedziła Mulligana w więzieniu, a mianowicie: The only difference between you and me is that I chose to fight back, not let them take everything I had. You? You just rolled over(Różnica między tobą a mną jest taka, że ja zdecydowałem się walczyć nie pozwalając im zabrać wszystkiego co miałem. A ty? Ty od razu się poddałaś). To jego "You just rolled over” mimo, że wypowiedziane szeptem mocno dźwięczy w uszach. 

I ostatni, ale w moim sercu zawsze na pierwszym miejscu pan Thornton.


Mam wrażenie, że pamiętam wszystkie jego kwestie, ale dziś wymienię tylko kilka. ;-) Zdanie od którego wszystko się zaczyna, czyli gdy ojciec Margaret przedstawił jej pana Thorntona, ten powiedział: I believe your daughter and I have already met. ( Wierzę, że pańska córka i ja mieliśmy okazję się poznać). Kolejne jego zdanie, gdy Margaret przyszła do pani Thornton z prośbą o adres doktora i napotkała pana Thorntona a on dość zaniepokojony zwrócił się do niej: You’re ill? ( Jest pani chora?). Później w tej samej rozmowie wspomniał, że: Here in the North, we value our independence. (My tu na Północy cenimy sobie naszą niezależność). Następne w rozmowie z panią Thornton po zamieszkach w Marlborough Mills, gdzie matka Thorntona przekonywała Johna, że Margaret ocalając go wyznała swoje uczucie całemu światu, wówczas pan Thornton powiedział: She did save me. But, Mother, I daren’t believe such a woman could care for me. (Ocaliła mnie. Ale mamo, nie śmiałbym wierzyć, że taka kobieta może coś do mnie czuć). Nie mogę nie wspomnieć tutaj słów, które padają z ust pana Thorntona do panny Hale podczas jego oświadczyn, czyli: I spoke to you about my feelings because I love you. I have no thought for your reputation! (…) I don't want to possess you, I wish to marry you because I love you! (Mówiłem o moich uczuciach, bo cię kocham. Nie myślałem o twojej reputacji!) (…) Nie chcę cię posiadać, chciałbym cię poślubić, ponieważ cię kocham!). Kolejna wypowiedź, która bardzo kojarzy mi się z panem Thorntonem to słowa wypowiedziane do pożegnaniu z Margaret: Look back….Look back at me. (Spójrz na mnie…Spójrz na mnie). I absolutnie muszę wspomnieć zdania z peronowej sceny. A mianowicie podając Margaret różę z Helstone Thornton powiedział: I found it in the hedgerow. You have to look hard. (Znalazłem ją w żywopłocie. Trzeba było się przyjrzeć). A później: You're coming home with me? (Jedziesz do domu ze mną?). 

To pokrótce moje ulubione zdania wybranych RApostaci, a jakie są Wasze?


Eve dziękuję Ci za inspirację do tego posta. :-)

Dzisiejszy post zawiera moje screeny z seriali/filmów: Robin Hood, Sparkhouse/Dom na wrzosowisku, The Vicar of Dibley Christmas Special. The Handsome Stranger, Hobbit. Niezwykła podróż, Spooks/Tajniacy, Strike Back/ Kontra,  Moving On/ Na rozdrożu, North and South/ Północ i Południe.

22 komentarze:

  1. Dodałabym jeszcze Thorinowe "Gandalf..." na wejście ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "I wish to marry you because I love you!" to zdecydowanie mój ulubiony cytat, dźwięczy w mojej głowie za każdym razem gdy myślę o panu Thorntonie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ nie ma za co Aniu! :)

    Mogłabym podpisać się obiema rękami, pod wymienionymi przez Ciebie cytatami i pięknymi screenami. :)

    Nie będę specjalnie oryginalna. :) "Look back ... Look back at me" i "You're coming home with me?" zawsze przyprawiają o lekkie drżenie nie tylko serca. Podobnie jak słowa Lucasa skierowane do Maya'i, podczas nocnego spotkania w parku: "So why are you here?". Sir Guy, to taka mieszanka "Turn around" i "Marry me and live". Thorin zawsze będzie miał "the only right". :)
    Największy problem mam z John'em Mulliganem. "Stupid woman" to coś, co słyszę od razu myśląc o nim. Dodałabym jeszcze inne stwierdzenie z tej samej rozmowy z Ellie: "you are wrong about everything". I oczywiście "pillow talk" wypowiedziane w parku, na huśtawce. A scenę w więzieniu musiałabym zacytować w całości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postacie Ryśkowe wszystko mówią z taką intonacją, ładunkiem emocjonalnym i spojrzeniem, że co nie powiedzą to zwala z nóg. Taka prawda. Skoro nawet jako Guy potrafił z tych durnych tekstów poczynić perełki cytatowe, to świadczy, że Ryś mistrzem słowa jest. W "N&S" uwielbiam gdy John mówi "To był jej brat" a jego głos aż drży, aż tchu mu brak ze szczęścia, albo: "Wyjeżdża pani i nigdy nie wróci" - łzy już nam płyną rwącym potokiem a potem nas jeszcze dobija "Look back..." - Rysiek jest bezlitosny:) U Johna Eve czyli Mulligana lubię bardzo to jego "everything" i "nothing" w scenie huśtawkowej. A Porter to mnie rozbraja każdym słowem, tak właściwie to nawet nie musi nic mówić:)

      Usuń
    2. Oczywiście Zosiu: :"nothing" i "everything" i " "Cards on the table time" i "Please, talk to me" ... więc parafrazując podłego drania: I have no choice i podpisuję się pod Twoim zdaniem o John'ie, tyle że w moim przypadku to nie Porter a Mulligan. :)

      Usuń
    3. Popatrz, jaki Rysiek dobry człowiek jest - tyloma Johnami nas obdarzył:)
      Zestawienie Mulliganowego "Please, talk to me" i Guy'owego (wymienionego przez Jeannette) "You do not speak to me" - istne cudo.

      Usuń
    4. Prawie jak "turn around" ze "stupid woman". :)

      Usuń
    5. "Stupid woman" ma zastosowanie w bardzo wielu sytuacjach i zależnie od połączenia może mieć bardzo różny wydźwięk - gdyby Guy warknął do Marian: " Fetch stupid woman" to chyba by tam padła:) Guy'owi do kolan oczywiście:)

      Usuń
    6. Bo wszystko zależy od tego kto i jak to wypowiada. :)

      Usuń
    7. Dzięki za Twoje cytaty Eve :-) Przyznam się, że zapomniałam o Mulliganowym ‘you are wrong about everything’. A scenę z więzienia, a w zasadzie plik dźwiękowy bez muzyki mam w komórce, więc też prawie ją znam na pamięć ;-)

      I Zosia ma rację, że intonacja Rysia daje każdemu nawet małoznaczącemu zdaniu Ryś sporą dawką emocjonalną a i czasem daje drugie, całkiem fajne, znaczenie :-)

      I bardzo podobają mi się Wasze zastawienia zdań :D

      Usuń
  4. Uwielbiam "you do not speak to me" i "fetch" Guy'a, a także słowa Thorntona "No one loves me. No one cares for me but you".
    Jeannette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię to zdanie, Jeannette. A sir Guy z tak groźną twarzą wypowiada to „nie mów do mnie”, że aż czuć ciarki na plecach.

      Usuń
  5. Nie chcę się powtarzać, bo właściwie wiele z przytoczonych tu cytatów to moje ulubione, ale dodam, zaczynając od wspaniałego Johna S., nerwowe "Ran out of milk", kiedy Carol pyta go, gdzie idą (po propozycji małżeńskiej). Potem nieśmiałe, wstydliwe "So... There will be... sex?" - wymiękam przy tym :) I uwielbiam, kiedy mówi do Carol z pretensją, zazdrością i bólem w głosie "Your boyfriend", i "You're kidding yourself, we both are" - ale to tylko kilka przykładów.
    Thorin i jego "I have the only right" - kwintesencja tej postaci, uwielbiam też każdy moment kiedy krzyczy "Kili !!!" - przemawia przez niego niezwykła troska. Potem cudowne "Our home", i oczywiście "I have never been so wrong in all my life". Mogłabym zacytować całą rozmowę z Thranduilem, która była epicka (tak wiem, nie znam się bo Tolkien opisał to inaczej, a ja jednak wolę wizję PJ w tej scenie), streszczę to krótkim 'Imrid amrad ursul". W ogóle wypowiedzi Thorina przyprawiają mnie o dreszcze, więc mogłabym wymienić 90% z nich, ale poprzestanę na tych kilku.
    Guy - oczywiście wzruszające "Marry me and live", "Turn around" - będę pamiętać tę scenę nawet na łożu śmierci, "You do not speak to me" - mógłby mówić tak do mnie 24 na dobę :)
    Thornton - tu zdecydowanie "I wish to marry you because I love you" - mój faworyt :)
    Muszę to powiedzieć, a nikt o tym nie wspomniał - kocham to krótkie i proste "Hello, my name is Richard", które wypowiada na początku bajek CBeebies :) i "And now it's time for you to go to bed" :)
    Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć jednego ze "świeżaków", czyli John Proctor i jego "God is dead".
    Mulligan został już wielokrotnie wspomniany, ale czułabym się podle gdybym nie wspomniała o jego "stupid woman" i "Because you have no choice".
    Na tym poprzestanę, bo i tak mnie poniosło :) Powinno się przede mną chować wszelkie klawiatury, bo świata poza nimi nie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę Kate, że to nie poza klawiaturami świata nie widzisz tylko (jak ogół tu obecnych) poza owocami pracy Ryśka - jego niezwykłymi kreacjami czyli "naszymi" Johnami, Lucasem, Thorinem, Harrym - jakoś nikt nie chce Garry'ego:)
      Chyba założę nowy folderek w folderze RYŚ - "Cytaty".

      Usuń
    2. Gary nie jest taki zły, można z niego wiele wycisnąć (prywatnie, fanfikowo), choć film niestety nie dał mi żadnych podstaw by zapamiętać jakikolwiek cytat. O przepraszam, zapamiętałam - szum tornada.
      Masz rację, taki folder zdecydowanie może się wielokrotnie przydać. Może kiedyś świat się tak zmieni, że przestaniemy cytować "Misia" czy "Seksmisję", a Polskę opanuje mania cytowania "Strike back" i "Spooks". Tak, marzenia :)
      A jeśli w temacie cytowania jesteśmy - "Wszystkie Ryśki to porządne chłopy"
      https://www.youtube.com/watch?v=cdTkpmCPY4M

      Usuń
    3. Fiu fiu Kate ale piękne cytaty. I dzięki za przypomnienie Ryśka w CBeebies.
      Tak, wszystkie Ryśki to „porządne chłopy” a szczególnie taki jeden Anglik. ;-)

      Usuń
  6. Podpisuję sie rękami i nogami pod wszystkimi cytatami, miłe siostry.
    O "Stay" Guya chyba jeszcze nie było mowy ;)) Uwielbiam "Stay. And make this place bearable".
    Ale moment przed "Stay" jest też inny świetny cytat, gdy Guy odwracając sie lekko do Marian mówi najaksamitniejszym ze swych głosów "You don't know me as well as you think". Nie zliczę, ile razy przewijałam te scenę.
    A na dobranoc "happy end Guya i Maria"n...nieco odroczony w czasie :))
    https://www.youtube.com/watch?v=-cHwPaH0dxQ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tą scenę sir Guy’a z Marian :-) i ton głosu kiedy mówi „stay” .
      Dzięki za fanvideo z happy endem :-)

      Usuń
  7. Do sir Guy'a dodałabym jeszcze "he stole my horse" :D Nie wiem dlaczego, ale te słowa zapadły mi w pamięć. Ogólnie wybrałaś też moje ulubione cytaty ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sir Guy z trzeciego sezonu, czyż nie Różo? Jego zdziwiona wówczas mina jest bardzo zabawna ;-)

      Usuń

Nadrzędną zasadą tego bloga jest szacunek dla pana Armitage’a, dla autorki bloga, jak również dla komentujących, którzy pozostawiają tu komentarz. Zostawiając swój komentarz zobowiązujesz się postępować zgodnie z tą zasadą. Autorka bloga zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza, który wg jej uznania będzie naruszał powyższe zasady.