niedziela, 28 kwietnia 2013

Lubię fanficki -część 2 / I like fan fiction-part 2.

Jak zapewne wiecie z części pierwszej, kocham czytać fanficki. Więc, dziś chciałabym Wam zaproponować kolejne dwa z moich ulubionych. Tym razem zainspirowane postacią z filmu "Hobbit. Niezwykła podróż" a mianowicie Thorinem Dębową Tarczą, granym przez Richarda Armitage'a.
Richard Armitage jako Thorin Dębowa Tarcza w filmie "Hobbit. Niezwykła podróż". Mój kadr z filmu.



"Return to the Blue Mountains" autorstwa Cat Winchester. Thorin żyje i poznaje Rori krasnoludkę bez brody. Dlaczego ona nie ma brody i w jaki sposób może pomóc Thorinowi przeczytasz  tutaj. 




“Thorin’s Hope: A Love Story” autorstwa Gratiany Lovelace. Możesz przeczytać go tutaj. W skrócie Thorin ma żonę o imieniu Umay.

Aktualizacja ( 14/07/2013) - Derwena L na swoim blogu Mój świat, moje kredki... udostępnia swój fanfick pt.:"Wyprawa pod Samotną Górę". Możesz przeczytać go tutaj.

Aktualizacja (29/01/2014)- "Serce Góry" fanfick autorstwa Kate, to kolejny polskojęzyczny fanfick, który Kate zgodziła się opublikować na moim blogu. Możecie go przeczytać tutaj


Aktualizacja (15/10/2015)- Dorota na swoim blogu Mój świat, moje kredki... zaczęła udostępniać drugą część swojego fanfika, czyli „Wyprawa pod Samotną Górę cz. II” Czytanie można zacząć tutaj

Aktualizacja (30/12/2014) - Opowiadanie autorstwa Eve, "Zaginione buty Thorina". Przeczytać można tutaj.

------------------------------------------
The English version of my post.
(And please forgive my possible mistakes, I'm working on improving my English.
 

I like fan fiction-part 2.

As you know, I love to read fanfiction. Part 1 here. This time I would like to recommend you a stories inspired by the character Thorin Oakenshield played by Richard Armitage in the film "The Hobbit: An Unexpected Journey".
Richard Armitage as Thorin Oakenshield in "The Hobbit: An Unexpected Journey". Source: my screencap. 



"Return to the Blue Mountains" by Cat Winchester. Thorin lives and meets the woman-dwarf named Rori, who does not have a beard. Why she does not have a beard and how she can help Thorin you can read here.





“Thorin’s Hope: A Love Story” by Gratiana Lovelace. You can read here. In short, Thorin has a wife named Umay. 

8 komentarzy:

  1. Cześć:) Ja tez lubię fanficki i muszę sie też tu przyznać, że czasem też sama je tworzę:) Zainteresowałaś mnie Aniu tymi dwoma i jak się odrobię z pracą dyp. to na pewno je przeczytam, aczkolwiek będą one dla mnie ogromną pokusą żeby rzucić pisanie pracy i zagłębić się znów w tak bliskie mi Śródziemie.

    Według mnie po tematyce jaką Thorinowe fanficki poruszają(kilka już przeczytałam) widać, że jednak brakuje fanom (także i mnie) romantycznego wątku w życiu Thorina, a jego śmierć na końcu opowieści nie jest do końca fair wobec czytelnika, bo wg mnie Thorin był jaki był, ale zasłużył sobie żeby dożyc spokojnie starości w Ereborze, który tak kochał.

    Dzięki jeszcze raz za wrzucenie tych dwóch opowieści:) czytając taka twórczość łatwiej się czeka na kolejną część Hobbita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doroto! Piszesz fanfiki! Ach jak cudownie! Mam nadzieję, że podzielisz się swoją twórczością:) Ale najważniejsza jest teraz Twoja praca dyplomowa!;)Trzymam kciuki!

      Przyznam się, że ja również czytałam sporo fanfików z Thorinem w roli głównej (nawet były i takie, że później żałowałam, że je czytałam a niektórych nawet nie skończyłam czytać), a że mnie również brakowało wątku romantycznego w życiu dumnego króla, więc może właśnie dlatego te dwa ( i tylko te dwa) tak bardzo utkwiły mi w pamięci, że chciałam abyście i Wy również chociaż na chwilę przeniosły się w inny świat.

      Usuń
  2. Aniu, z którego momentu filmu jest to ujęcie Thorina? Jakoś nie mogę sobie go skojarzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thorin tak cudownie spogląda tuż po udanej ucieczce krasnoludów przed Wargami, kiedy to schroniły się w jaskini wskazanej przez Gandalfa, a dokładniej kiedy Thorin znalazł grot strzały elfów.

      Usuń
  3. Aniu! Muszę Ci się zwierzyć, że pewna przemiła wielbicielka Richarda Armitage, na której blogu właśnie się znajdujemy wciągnęła mnie w nałóg czytania fanfików. I teraz jak heroinę z kokainą- na zmianę - czytam historie o Guy'u Gisborne i bohaterach N&S (nie znalazłam więcej godnych uwagi fanfiction o Johnie Standringu, poza tymi poleconymi przez Ciebie):)Najwyższy czas sięgnąć po jakieś nowe substancje odurzające - Thorin brzmi zachęcająco - myślę, że czeka mnie niezwykła podróż... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo przyjemny nałóg :) Prawdę mówiąc wciąż mam problem z napisaniem postu o moich ukochanych fanfickach ( o sir Guy’u oraz Margaret Hale i Thorntonie), bo kiedy chcę „przypomnieć sobie” o czym one były ich czytanie kompletnie mnie pochłania, a i często bywa, że zmusza do myślenia.

      Mam nadzieję, że te o Thorinie przypadną Ci do gustu:)

      Usuń
  4. Thanks for the link to my story, Ania! I just saw this link now. Cheers! Grati ;->

    And in Polish via Google Translate:

    Dzięki za link do mojej historii, Ania! Właśnie widziałem ten link teraz. Cheers! Grati;->

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're welcome, Grati! I think you know how much I love your stories.

      Usuń

Nadrzędną zasadą tego bloga jest szacunek dla pana Armitage’a, dla autorki bloga, jak również dla komentujących, którzy pozostawiają tu komentarz. Zostawiając swój komentarz zobowiązujesz się postępować zgodnie z tą zasadą. Autorka bloga zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza, który wg jej uznania będzie naruszał powyższe zasady.